maanantai 11. elokuuta 2014

Neurologia (PGY 3): Yövuorot

Aloitin yövuorot heti suoraan, ilman minkäänlaista taukoa stroke-perjantaipäivän jatkoksi heinäkuun 25. päivänä tehden 14 yötä 17 mahdollisesta. Ensin tein kaksi yötä putkeen, olin yhden vapaalla, sitten tein 5 yötä putkeen, olin yhden vapaalla, sitten uurastin 6 yötä putkeen, olin yhden vapaalla, ja lopuksi yhden yön siten, että jatkoin suoraan, ilman taukoa jälleen stroke seniorina elokuun 11. päivänä. Oikeasti aikataulu ei ole näin tiukka, mutta tein hieman järjestelyjä. Sain siirrettyä yhden päivystyksen heinäkuun alusta ja kaksi elo-syyskuulta ajalle, jolloin T ja lapset eivät ole täällä. Olen siis heidän poissaolonsa 5 viikon aikana kokonaiset 3 yötä pois työpaikalta. Ihan jokaisena päivänä olen töissä.  Alkaa jo vähän surista päänsisällä..

Yöt ovat olleet aika kiireisiä. Hiljaisimmillaan 5 potilasta, kiireisimmillään 13 osastopotilaiden lisäksi. Viikonloppuöiden (pe ja la) aikaan kanssani kymmeneen saakka illalla olivat joku junioreista toisen seniorin tai viimeisen vuoden erikoistujan kanssa harjoittelemassa, viikolla viimeisen vuoden erikoistuja, joka samalla toimi erikoislääkärin 'sijaisena'. Kun hän n. kymmenen aikaan lähti, soitin hänelle keskustellakseni potilaista, jotka saapuivat yöaikaan. Olin jälleen onnekas ja sain seurakseni samat henkilöt, joiden kanssa olin juniorinakin. Ensin ihastuttava, nuori puertoricolainen Idanis, sitten libanonilainen Wissam. Yhteistyömme sujui kuin rasvattu. Stroke-potilaista soitin joko Ajay:lle tai Intiasta Arkansasin kautta tänne saapuneelle Anandille.

En voi sanoa, että kaipaan takaisin yötyöhön. Pian on junioreiden aika ottaa vetovastuu. Meillä senioreillakin on toki öitä tiedossa, mutta ne ovat enää yksi kerrallaan. Night Float on osaltani historiaa. Jihuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.